Właściwie w tegorocznych planach nie miałyśmy Śląska, ale tak się złożyło, że na zaproszenie rodziny spędziłyśmy tam wspaniałe 5 dni. Ciekawi, co robiłyśmy? Wycieczka na Śląsk okazała się wspaniałym tegorocznym wyjazdem.

Wycieczka na Śląsk

Mostek Pokutnic we Wrocławiu

Pizza Saint Nicholas w Pradze

Dom Wambierzyckiej Królowej Rodzin

Dzień 1 – Wrocław

Wycieczka na Śląsk. Dzień pierwszy, czyli Wrocław. Na początek postanowiłyśmy odwiedzić wrocławskie ZOO, a zarazem Afrykarium, gdyż wszystko znajduje się w jednym obiekcie. Następnie udałyśmy się do oddalonego o niewielką odległość ogrodu japońskiego, który szczerze nas zachwycił. Nie mogłyśmy nie zahaczyć także o rynek… oraz nie spotkać się z Alicją w Tavernie Akropolis.

Dzień 2 – Praga, Sokołowsko

Będąc na Śląsku nie mogłyśmy nie wybrać się do Czech. Zobaczyłyśmy Most Karola, Mini Wieżę Eiffela, czyli Rozhlednę. Przygotowałyśmy wpis z widokówkami z Pragi, ikonami tegoż miasta oraz relacją z pobytu w Pizza Saint Nicholas. Wracając z Pragi wstąpiliśmy także do cerkwi w Sokołowsku. Było to nasze pierwsze namacalne spotkanie z cerkwią. Akurat była otwarta, odbywało się nabożeństwo. Niesamowite przeżycie. Polecamy Wam cerkiew w Sokołowsku, gdy będziecie w okolicy.

Dzień 3 – Wambierzyce, Duszniki-Zdrój, Kudowa-Zdrój

Wambierzyce to pierwsze miasto, które zwiedziliśmy trzeciego dnia. Na naszej mapie miejsc do odwiedzenia znalazł się oczywiście Dom Wambierzyckiej Królowej Rodzin, nie zabrakło także ruchomej szopki Wambierzycach. Kolejne miasto to Duszniki-Zdrój i ich Park Zdrojowy. Na koniec Kudowa-Zdrój oraz znana w całym kraju Kaplica czaszek, Park Zdrojowy, Muzeum Zabawek oraz migawki z Kudowy-Zdrój.

Dzień 4 – Szczawno-Zdrój, Wałbrzych

W Szczawnie-Zdroju szczególnie polecamy Park szwedzki, pijalnię wód mineralnych oraz, ponownie, Park Zdrojowy. W Wałbrzychu nie możecie przejść obojętnie obok Zamku Książ wraz z tarasami, Palmiarni. Nie możecie także nie spojrzeć na migawki z Wałbrzycha.

Dzień 5 – Świdnica

Wycieczka na Śląsk się kończy. Ostatni dzień to Świdnica. Zwiedziłyśmy świdnicki rynek, wieżę ratuszową, z której rozpościera się wspaniały widok na panoramę miasta, popstrykałyśmy migawki ze Świdnicy oraz zobaczyłyśmy Kościół Pokoju. Zdajemy sobie sprawę z tego, że nie wyczerpałyśmy wszystkich atrakcji z danych miast. Będziemy miały pretekst, by wrócić tam ponownie.

Jeżeli uważasz, że ten wpis Wycieczka na Śląsk może okazać się przydatny, będziemy wdzięczne, jeżeli udostępnisz go znajomym.

Zobacz także

• Jakie cudne zdjęcia. Kusicie, kusicie 🙂

• Kusimy i same chętnie tam wrócimy 🙂

• Praga zdecydowanie jest warta odwiedzenia.

• A już myślałam, że będzie zagłębie górnicze 😀 Fajne zdjęcia!

• Piękne zdjęcia! Też chętnie przejechałabym się do Pragi, wcale nie mam daleko, ale wiecznie nie po drodze…

• A widzisz, koniecznie powinnaś to zmienić.

• Roberta Ka

Następnym razem kiedy będziecie w tamtych okolicach polecam odwiedzić czeskie skalne miasta 🙂 chyba, że już tam byłyście, ja w wakacje wylądowałam właśnie w tych rejonach, mieszkaliśmy w Kudowie, w sumie nie pierwszy raz, ale zawsze mnie to wszystko zachwyca. 🙂 Jeśli chciałybyście sb pooglądać, podrzucam fotorelację ze skalnych miasteczek http://robertakaaa.blogspot.com/2015/08/teplice-i-adrszpach.html Pozdrawiam! 🙂

• Byłyśmy w Skalnym Mieście podczas drugiego wyjazdu. Wpisy w nowym roku 😉

• Cudne okolice. Niektóre miejsca zwiedziłam, chętnie zajrzałabym na dłużej do Wrocławia i w przyszłym roku może będę miała taką okazję. Praga też cudna! Tylko pytanie, czy będzie czas na takie wyjazdy 🙂

• A czym zamierzasz być zajęta? 😉

• Mam nadzieję, że Wrocław się podobał :). A afrykarium jest cudne!

• Tak pobieżnie przejechałyśmy, ale tak. Z chęcią tam wrócimy.

• Bardzo lubię Wrocław 😉

• Ale miałyście wspaniałe zwiedzanie Śląska i nie tylko 🙂 Ludzie jednak nie doceniają tego regionu… a jest tam co odwiedzać, zwiedzać, podziwiać i zapuszczać się jeszcze dalej 🙂

• Dokładnie. Zaś jeszcze raz byłyśmy w tamtych terenach na 5 dni i znów było mało.

• Alicja P.

W sumie tylko Świdnicę i Wrocław i Książ znam na pamięć, pozostałe dolnośląskie miejscowości muszę odwiedzić ponownie, bo już dawno mnie tak nie było, ale przecież nie są daleko :)) Pewnie zacznę od Dusznik jak pojadę do babci..