Popłyńmy… byle nie w siną dal, czyli o budowaniu i rozmowie z klientem słów kilka. Pamiętajmy o tym, że w innej sytuacji to my możemy znaleźć się po drugiej stronie.

Popłyńmy... byle nie w siną dal

 Czy biznes z zakresu jednej dziedziny jest opłacalny?

 Daj sobie szansę na rozwój

 Najgorszy pierwszy rok…

Klient nasz pan?

Osoby, prowadzące własny biznes, wiedzą jak ważne jest budowanie dobrych relacji z klientem. To własnie dzięki nim zdobywamy nowych odbiorców, gdyż zadowolony klient poleci nas swoim znajomym i lista potencjalnych zainteresowanych naszymi usługami się rozrasta. Niektórzy klienci mają jednak bardzo roszczeniową postawę, w myśl zasady płacę – żądam. Nie do końca możemy pozwolić sobie na odtrącanie takich odbiorców, gdyż mogą nam przynieść złą renomę. Warto jednak w kulturalny sposób nieco pohamować ich zapędy.

Nie można sobie pozwolić na kłamstwo

Mamy nadzieję, że jest to dla Was oczywiste, ale gdyby nie to przypomnimy, że w relacjach z klientem nie można sobie pozwolić na kłamstwo czy tzw. lanie wody. Zastanówmy się, czy będąc po drugiej stronie sami byśmy chcieli być tak traktowani. No właśnie. Odnośmy się do odbiorów naszych produktów z szacunkiem to zacznie to działać też w drugą stronę. Ściemnianie, lawirowanie faktami na pewno nie przysporzy nam popularności, tym bardziej, że plotka o naszej nierzetelności prędzej czy później pójdzie w świat, a wtedy możemy już zwijać interes. Nie naginajmy faktów, mówmy wszystko tak, jak jest. Nie znosimy osób, które np. nie wywiązują się z terminów. Można na początku ustalić, że ze względu na dużą ilość zamówień Państwa produkt będzie gotowy za miesiąc i klient sam podejmie decyzję czy się na to godzi czy nie.

Popłyńmy… byle nie w siną dal

Zadaniem sprzedającego jest przedstawienie swojego produktu czy usług w taki sposób, by odbiorca uważał, że podejmuje jedyną słuszną decyzję. Nie ma sensu przedstawianie swojej oferty w zakłamany sposób. Prędzej czy później i tak prawda wyjdzie na jaw, a Wy wyjdziecie na nieprofesjonalnych sprzedających. Bardzo dobrze jest przedstawić zarówno zalety, jak i wady danego produktu. Jeśli sam się obroni, klient i tak skorzysta z Waszych usług i jeszcze poleci znajomym.

 

Jeżeli spodobał Ci się ten wpis, poleć go znajomym i bądź na bieżąco:
 Dołącz do grona kilkuset fanów na Fanpage Pojedztam -> KLIK
 Czytaj ciekawostki, oglądaj relacje z odwiedzanych miejsc na Instagramie -> KLIK
 Zapisz się do newslettera – w prawej kolumnie obok wpisu
 Napisz do nas, jeśli tylko masz ochotę. Chętnie pomożemy i odpowiemy na wszystkie pytania -> kontakt@pojedztam.pl

Zobacz także