31 książkowych propozycji na każdy dzień maja
Tak naprawdę maj jest miesiącem jak każdy inny. Mimo wszystko jednak z racji długiego weekendu powinniśmy mieć więcej czasu na czytanie. Przedstawiamy Wam 31 książkowych propozycji na każdy dzień maja.
,,Światło w Cichą Noc” Krystyna Mirek
,,Jej wszystkie śmierci” Marta Zaborowska
31 książkowych propozycji na każdy dzień maja
1 – książka podróżnicza – ,,Kobieta na krańcu świata. Kenia”
Martyny Wojciechowskiej chyba nie trzeba nikomu przedstawiać. Tym razem proponujemy Wam książkową wycieczkę do Keni, ale w serii jest chyba kilkadziesiąt tytułów. Każdy znajdzie coś dla siebie. Publikacje są bardzo cienkie, ale zawierają naprawdę mnóstwo informacji o opisywanych miejscach. Warte polecenia w majowy dzień.
2 – komedia kryminalna – ,,Do trzech razy śmierć”
Z komedią kryminalną kojarzy się przede wszystkim Joanna Chmielewska. W obecnych czasach ma jednak co najmniej dwójkę godnych następców – Olgę Rudnicką i Alka Rogozińskiego właśnie. Proponowany przez nas tytuł to pierwszy tom kryminalnego cyklu. Mnóstwo śmiesznych scen gwarantowane.
3 – obyczajowa – ,,Zakochaj się, Julio”
Na polskim rynku możemy dostrzec bardzo wiele młodych, utalentowanych pisarek. Natalia Sońska jest z całą pewnością jedną z takich osób. Ma na swoim koncie już kilka publikacji, a ,,Zakochaj się, Julio” można czytać nie tylko w zimowe wieczory.
4 – fantastyka – ,,Porwana pieśniarka”
Pierwszą fantastyczną serią, która zachwyciła mnie bez reszty do tego stopnia, że czytałam tom za tomem była Narnia. Danielle L. Jensen stanowi dla niej nie lada konkurencję. Jej czterotowa seria zachwyci niejednego miłośnika magicznych światów i trolli.
5 – thriller prawniczy – ,,Kasacja”
Remigiusza Mroza chyba nikomu przedstawiać nie trzeba. Mimo tego, że debiutował kryminałem na swoim pisarskim koncie ma także książki z gatunku political fiction, science fiction, wojenne, a także thrillery prawnicze. Jeśli jeszcze nie znacie Chyłki i Zordona, koniecznie to nadróbcie.
6 – dziecięca – ,,Zosia i jej ZOO”
Na polskim rynku mamy także bardzo ciekawe dzieła, jednak 6 maja proponujemy do przeczytania coś z zagranicznej literatury dziecięcej. Tytułowa bohaterka Zosia mieszka w Azylu Zoologicznym i dodatkowo rozumie mowę zwierząt. Dzieciaki są tym cyklem oczarowane!
7 – zekranizowana – ,,Niekończąca się historia”
Kilka lat temu miałyśmy okazję wziąć udział w 2-tygodniowym obozie opartym na fabule ,,Niekończącej się historii”. ,,Never ending story” do teraz jest jedną z naszych ulubionych piosenek. Musimy Wam się jednak do czegoś przyznać. Nigdy nie udało nam się przeczytać książki! Czas na zmiany 🙂
8 – klasyka – ,,Bracia Lwie Serce”
Ukochana książka dzieciństwa. Co prawda, czytałyśmy ją chyba tylko dwa razy, jednak za każdym razem wywarła na nas tak samo duże wrażenia. Wspaniała, ponadczasowa, wieczna. Jeśli jeszcze nie znacie tego tytułu, czym prędzej nadróbcie, gdyż naprawdę warto.
Co czytać w maju?
9 – kulinarna – ,,Pyszne 25″
Dziś czas na kulinarną ucztę. Do czytania będzie całkiem sporo, w końcu nasze danie samo się nie ugotuje. Ania Starmach wszystko dokładnie tłumaczy, nie ma możliwości by coś nie wyszło. Jej ciasteczka w piegi niemalże śnią nam się po nocach.
10 – serialowa – ,,Wojenne dziewczyny”
Kolejna publikacja, z którą jeszcze się nie zapoznałyśmy. Serial uwielbiamy i mimo tego, że jego oglądanie przysparza nam sporo emocji za nic w świecie nie zrezygnujemy z kolejnego odcinka. Ewka, Irka i Marysia – trzy bohaterki godne naśladowania.
11 – dla maluszków – ,,Disney. Liczby”
Dziś coś dla najmłodszych – nauka liczb. W tej serii dostępne są także litery. Książeczka w całości kartonowa, z zaokrąglonymi rogami, idealna do małych rączek. Niezwykle kolorowa, z bajkowymi ilustracjami. Z nią nauka liczb dla nikogo nie będzie straszna.
12 – skandynawski kryminał – ,,Człowiek nietoperz”
Jo Nesbo ma na swoim koncie już kilkanaście kryminałów. Najbardziej znana jest seria z Harrym Hole, a ,,Człowiek nietoperz” właśnie rozpoczyna ten cykl. Paulina uwielbia tego autora, Martyna za nim nie przepada. Jesteśmy bardzo ciekawe, jaki Wy macie stosunek do jego twórczości.
13 – do nauki czytania – ,,Figle w fokarium”
Foki uwielbiamy od zawsze. Jak tylko była okazja zawsze podczas wizyty nad morzem wybierałyśmy się do helskiego fokarium, by pooglądać te ssaki. Rok temu udało nam się zobaczyć młode. W książeczce przeznaczonej do nauki czytania możemy poznać Undę Marinę i Bubasa, którzy przebywają tam na stałe.
14 – szkolna lektura – ,,Przypadki Robinsona Crusoe”
Lektury szkolne. Różnie to z nimi bywa. Jedne są lubiane bardziej, inne mniej, jednak nie zmienia to faktu, że wszystkie niosą jakieś określone przesłanie. ,,Przypadki Robinsona Crusoe” to nasza lektura jeszcze z czasów podstawówki, którą wspominamy z sentymentem.
15 – dla miłośników koni – ,,Szkółka jeździecka ,,Kopytko”. Pierwsza lekcja”
Czy znajdują się wśród nas młodsi miłośnic koni? Tak? To wspaniale! Mamy dla Was naprawdę ciekawą serię polskiej pisarki Liliany Fabisińskiej, dzięki której jeszcze bardziej pokochacie jeździectwo. Jeśli jeszcze jej nie znacie, koniecznie to nadróbcie.
Co czytać w drugiej połowie maja?
16 – świąteczne klimaty – ,,Wieczór taki jak ten”
Kto powiedział, że książki świąteczne można czytać tylko w bożonarodzeniowym okresie? Tak naprawdę takie nostalgiczne, wzruszające do przemyśleń lektury są nam niezbędne przez cały rok. W połowie miesiąca proponujemy Wam więc przepiękną świąteczną opowieść. Drugi tom w przygotowaniu.
17 – bajkowy odpowiednik – ,,Hello Kitty i przyjaciele. Klub przyjaciół”
Hello Kitty bywa przez niektórych nieakceptowana i jesteśmy w stanie to uszanować. Naszym zdaniem, ta bohaterka ma jednak wiele wspaniałych cech, które warto naśladować. Do poczytania w wolnej chwili polecamy Wam książeczki wydawnictwa Papilon.
18 – trylogia – ,,W krainie kolibrów”
Saga argentyńska wywarła na mnie naprawdę duże wrażenie. Wszystkie trzy tomy są warte polecenia. Mimo tego, że są to naprawdę obszerne lektury, nie sposób się od nich oderwać. Na całą trylogię zarezerwujcie sobie najlepiej tydzień urlopu 🙂
19 – wielotomowy cykl – ,,Księżniczka z lodu”
Twórczość Camilli Lackberg poznałam dobrych kilka lat temu . Od tego czasu udało mi się przeczytać i skompletować wszystkie jej wydane w Polsce powieści. Nie ukrywam, że z ogromną niecierpliwością wyczekuję kolejnych tomów jej kryminalnego cyklu. ,,Księżniczka z lodu” jest pierwszym z nich.
20 – baśń – ,,Wielka księga baśni rosyjskich”
Od zawsze bardzo ciągnęło nas na Wschód. Nie ma więc się czemu dziwić, że w naszych zbiorach znalazła się właśnie taka pozycja. Kupiłyśmy ją dobrych kilka lat temu, jednak jesteśmy przekonane, że w naszej rodzinie przetrwa jeszcze kilka kolejnych pokoleń.
21 – seria kioskowa – autor Nicholas Sparks
Kolekcja Nicholasa Sparksa była tak naprawdę pierwszą serią kioskową, którą zebrałyśmy w całości. Przede mną jeszcze cztery ostatnie tomy cyklu, jednak jestem przekonana, że także przypadną mi do gustu. Nicholas Sparks niebywale czaruje słowem, dajcie się porwać jego twórczości.
Polskie autorki – lektury maja
22 – polski pisarz – ,,Nadzieja”
Choć Katarzyna Michalak bywa przez niektórych hejtowana, nie można odmówić jej tego, że ma w swoim dorobku kilka naprawdę porywających pozycji. ,,Nadzieja” jest jedną z nich. Podejmuje trudny temat przemocy domowej. Przygotujcie się na wzruszające zakończenie.
23 – zagraniczny autor – ,,Tajemniczy ogród”
,,Tajemniczy ogród” lubimy bardziej w wersji filmowej niż książkowej, jednak w naszym domu znalazło się to przepiękne wydanie wydawnictwa Znak. Mamy na polskim rynku mnóstwo rodzimych, dobrze piszących autorów. Lubimy jednak sięgać także do twórczości tych zagranicznych.
24 – podróże dla najmłodszych – ,,Nela na Kole Podbiegunowym”
Książki Neli poznałyśmy stosunkowo niedawno. Od tego czasu skompletowałyśmy wszystkie jej pozycje i mimo tego, że są to książki przeznaczone raczej dla dzieci niż dla dorosłych, jesteśmy nimi zachwycone. Mnóstwo ciekawostek podanych w bardzo przystępny sposób w dobrej cenie.
25 – młodzieżowa – ,,Lassie, wróć!”
Od zawsze uwielbiałyśmy ekranizacje z Lassie. Jest ich kilka i mimo tego, że oglądałyśmy je po kilka razy za każdym razem wzruszały nas tak samo. Rok-dwa lata temu do naszej biblioteczki trafiła także wersja książkowa. Zapoznajcie się z nią koniecznie, jeśli jeszcze nie mieliście okazji.
26 – debiut – ,,Wieża milczenia”
Wspomniany już we wpisie Remigiusz Mróz zadebiutował ,,Wieżą milczenia”, kryminałem, który wywarł na mnie dość spore wrażenie. Od tamtej chwili twórczość pisarza znacznie ewaluowała. Tworzy w naprawdę wielu gatunkach, więc każdy powinien znaleźć coś dla siebie.
27 – książka z autografem – ,,Śnieg przykryje śnieg”
Do tej pory nie zapoznałyśmy się z tą publikacją mimo tego, że mamy w niej autograf! Wszystko za sprawą Asi z Krzywa Prosta, która w swojej okolicy udała się na spotkanie autorskie i załatwiła nam podpis. Być może maj to dobry czas na nadrobienie zaległości?
28 – autor z imieniem na ,,A” – ,,Gdy zakwitną poziomki”
Agnieszka Walczak-Chojecka na chwilę obecną nie ma w swoim dorobku zbyt wielu literackich pozycji, jednak te, które ujrzały światło dzienne są niebywale dopracowane. Autorka ewidentnie nie idzie na ilość, ale na jakość, co bardzo się chwali.
29 – polecona przez znajomego – ,,Trylogia różana”
Pierwszą książkę Kasi Bulicz-Kasprzak przeczytałyśmy chyba ponad 5 lat temu. Następnie już poszło z górki. Na chwilę obecną mamy w domowej biblioteczce wszystkie wydane książki tej autorki. Trylogia różana to wspaniały kobiecy cykl, z którym naprawdę warto się zapoznać.
30 – o zwierzętach dla dorosłych – ,,Psiego najlepszego”
,,Był sobie pies” jest bardzo znaną publikacją. Mamy nadzieję, że ,,Psiego najlepszego, czyli był sobie pies na święta” jej dorówna. Pozycja jest naprawdę fenomenalna i uważamy, że naprawdę warto dać jej szansę. Cudowna powieść z pieskami w roli głównej.
31 – dla niej warto zarwać noc – ,,Troje na huśtawce”
Natasza Socha to kolejne znane nazwisko na polskim rynku wydawniczym. Tak naprawdę podobała mi się większość jej publikacji, jednak jeśli miałabym wybrać jedną, poleciłabym Wam właśnie tę. Zakończenie sprawiło, że do teraz nie mogę się otrząsnąć.