Schematu prowadzenia rozmów ucz się od przedsiębiorców. Dlaczego?
Tak jak możemy mieć różne opinie na temat telemarketerów, jest jedna rzecz, która pozostaje niezmienna. Jaka? Schematu prowadzenia rozmów ucz się od przedsiębiorców.
Jeden zadowolony klient poleci Cię następnemu
Na początku rozmowy podaj swoje personalia
Nic tak nas nie irytuje, jak odbieramy telefon z nieznanego numeru, a tu nagle. ,,Dzień dobry, chciałabym…” lub ,,Cześć, Paulina. To ja już idę”. No super, że idziesz, ale skąd i po co? Zdarza nam się, że rozpoznajemy naszych podopiecznych, czy znajomych po głosie, ale nie jest to regułą. Całkiem przyjemniej rozmowa wygląda, gdy wejdzie Ci w nawyk formułka: ,,Hej. Z tej strony Paulina Kwiatkowska. Czy mogę Ci zająć chwilę?”. Zważ, że w przeważającej ilości rozmów telefonicznych przedsiębiorców, czy telemarketerów cała konwersacja zaczyna się od podania personaliów osobowych. Tego wymaga kultura.
Schematu prowadzenia rozmów ucz się od przedsiębiorców
Przechodząc szkolenie biznesowe, mieliśmy też schemat prowadzenia rozmowy telefonicznej, czy osobistej. Na początek zawsze należy się przedstawić. Nawet jeśli dzwonisz do ośrodka zdrowia, muzeum, czy rejestracji. Może się też zdarzyć tak, że później rozmówca poprosi Cię o powtórzenie tych danych, ale przynajmniej już mniej więcej wie, z kim prowadzi rozmowę. Warto też pamiętać o tym, jeśli gawędzimy, żeby wspominać imię drugiej strony. Panie Przemku, Pani Basiu – to sprawia, że drugiej osobie jest przyjemnie i miło, ponieważ zapamiętaliśmy imię. Obowiązkowe w przypadku klientów, z którymi regularnie utrzymujemy kontakt.
Nie zapomnij o pożegnaniu
To tak jak z każdą znajomością. Poznając rozmówcę jesteś w stanie określić, czy w czasie pogawędki powinieneś zachowywać formalny ton, przyjacielski, czy żart będzie w dobrym guście, a może jednak Pani Krysia nie toleruje takiego schematu konwersacji. Sam lubisz wiedzieć, z kim rozmawiasz. Pamiętaj więc o tym, by samemu się przedstawić. Schematu prowadzenia rozmów ucz się od przedsiębiorców. Oni w 99% przypadków nigdy o tym nie zapominają. Trzymamy kciuki!