Podział obowiązków. Ważna sprawa
Podział obowiązków przy prowadzeniu własnego biznesu, czy przy zatrudnianiu pracowników jest bardzo ważny.
Dobre stanowisko pracy to podstawa
Praca w siostrzanym duecie
Od zawsze było tak, że zajmowałyśmy się prawie wszystkim razem. Jedna robiła jedną czynność, druga inną i praca posuwała się do przodu. Ja np. na niektórych sprawach się nie znam i nie chcę tego zmieniać. Szkoda mi czasu na obsługę programu graficznego, gdy Paulina coraz bardziej doskonali się w jego obsłudze. Nie będę więc zajmowała się czymś co dobrze jej wychodzi. Praca w dwójkę się u nas sprawdza wtedy, gdy jedna nie sądzi, że druga coś zrobi i w rezultacie nie robi nikt 🙂
Podział obowiązków
Jak już wspomniałam, podział obowiązków powinien być klarowny. Wszystko po to, by właśnie nie następowały takie zgrzyty, że jedna myślała, że druga już coś zrobiła. Tak jest też z obojętnie jaką firmą. Pracownik powinien mieć jasno wytyczone zadania by wiedzieć co należy do jego obowiązków. Nie może wtedy wymówić się tym, że miała to zrobić inna osoba z biura, budowy, czy skądkolwiek. Podział obowiązków pomaga egzekwować efekty.
Przyjacielska pomoc
Nawet mimo podziału obowiązków można pokusić się p przyjacielską pomoc. Bardziej jednak powinno polegać to na pokazaniu innej osobie jak ma wykonać swoje zadania niż na ciągłym robieniu czegoś za nią. Niektórzy przez takie działanie stają się za wygodni i bezkarnie wykorzystują tego, kto postanowił wyciągnąć do nich pomocną dłoń. Uważam, że obojętnie w jakiej firmie sprawiedliwe podzielenie obowiązków i wywiązywanie się z nich to podstawa.