Słowność i terminowość. Podstawy biznesu
Słowność i terminowość to cechy, które powinny Cię cechować jako przedsiębiorcę w każdym wykonywanym zawodzie.
Praca zarobkowa kosztem życia prywatnego
Jak zmieniało się biuro przez rok?
Zamiast zazdrościć stwórz swój plan
Nie zapominaj o kliencie
Jakoś tak wydaje nam się to czymś oczywistym, jednak nie każdego takim jest. Nie zapominaj o kliencie. Nieważne, czy pracujesz u kogoś w sklepie, biurze, czy też prowadzisz coś własnego. Jeżeli już zobowiążesz się do wykonania jakiejś usługi, telefonu, załatwienia sprawy nie zapominaj o kliencie. Zawsze przecież można zadzwonić o wytłumaczyć dlaczego dana sprawa przeciągnie się w czasie, a nie zostawić kogoś bez żadnej wiadomości. To bardzo nieładnie świadczy o podejściu do drugiego człowieka.
Słowność i terminowość
Te terminy powinny być tutaj kluczowe. Jeżeli już się na coś decydujemy warto wykonać to co obiecaliśmy zgodnie z umową i w wyznaczonym czasie. Niech słowność i terminowość nie będą tylko pustymi frazesami, które ciekawie brzmią w ustach danego przedsiębiorcy. Należy działać w taki sposób by z czystym sumieniem można było się pod tym wszystkim podpisać. Pamiętaj o tym, że Twoje podejście do drugiej osoby może mieć wpływ na to, czy jeszcze wróci po Twoje usługi i czy być może poleci cię znajomym.
Traktuj innych tak, jak sam chciałbyś być traktowany
Jeżeli podejdziemy do sprawy w takich kategoriach to na pewno zupełnie inaczej będzie nam się pracowało. Nie umawiaj jednego za drugim, miej czas dla każdego, staraj się być pomocny. Wiadomo, że nikt nie jest alfą i omegą, ale zawsze można przeprosić, o coś dopytać, poinformować lub po prostu powiadomić, że nie mamy na coś wpływu. Warto przestrzegać terminów umówionych kontaktów, bo nie każdy będzie tak wyrozumiały by czekać w nieskończoność za Twoim telefonem.