Rabaty dla stałych klientów. Rozważ to
Rabaty dla stałych klientów mogą być tym co sprawi, że Twój biznes będzie jeszcze prężniej się rozwijał. Czy warto na to postawić?
Ile czasu zajmuje prowadzenie bloga podróżniczego?
Jak zaoszczędzić czas robiąc zakupy?
Biuro nie powinno być bezosobowe
Pomysł na biznes
Wymyślenie biznesu wcale nie jest niczym tak bardzo trudnym do zrealizowania, jak mogłoby się wydawać. O wiele bardziej skomplikowane wydaje się utrzymanie swojej działalności, a zwłaszcza opłacanie comiesięcznych opłat. Nie jest to wcale aż tak łatwe, by regularnie zarobić odpowiednią kwotę na opłaty i kolejną na przeżycie. Czy udzielanie rabatów stałym klientom ma więc rację bytu? Sporo firm tak robi, jednak to są kolosy. Warto odpowiedzieć sobie na pytanie czy jako mały przedsiębiorca możesz sobie na to pozwolić?
Rabaty dla stałych klientów
Rabaty dla stałych klientów można wykorzystać praktycznie w większości branży na polskim rynku. My np. zajmujemy się korepetycjami. Nie dajemy rabatu na zasadzie tego, że obniżamy cenę, ale np. przez dłuższy czas, czasem 2 lata jej nie podwyższamy. Nowi klienci, jeżeli mamy już nagromadzenie poprzednich, pewnie będą mieli zaproponowaną inną cenę niż Ci, którzy są z nimi od dłuższego czasu. Nie chodzi o to, by być stratnym, ale by doceniać tych, którzy są z Tobą dłużej.
Czy to się opłaca?
Według nas, w sporym stopniu. Nic nie tracisz, bo nie obniżasz ceny. Nie zarobisz może te 5 złotych więcej za wizytę, jednak będziesz miał gwarancję, że klient być może poleci Cię kolejnemu. Dla nowych uczniów, czy partnerów mamy nową cenę, taką, jaką w danej chwili uznamy za opłacalną. Staramy się działać w taki sposób, by obie strony były zadowolone.