Jak pozyskać sponsorów na organizację spotkania? Czy to łatwa sprawa?
Nie da się ukryć, że od najmłodszych lat miałyśmy smykałkę do organizacji różnych przedsięwzięć. Jak pozyskać sponsorów na organizację spotkania?
Zdjęcie autorstwa Patrycji Wegner-Keiling
Czy bezpłatne atrakcje mają rację bytu?
Czy brak perspektyw jest w miejscu naszego zamieszkania czy w głowie?
Odkładaj pieniądze na emeryturę.
Organizacja spotkań blogerskich i Blogowe WOW
Zaczęłyśmy od organizacji spotkań dla blogerek książkowo-lifestylowych, grupa nazywała się ,,8 Wspaniałych” To było na samym początku, jak zaczynałyśmy blogować. Miałyśmy dobry kontakt z działami promocji wydawnictw książkowych, potrafiłyśmy stworzyć e-maila w taki sposób, że jakiś odsetek firm decydował się przekazać prezenty dla uczestników. Idąc za ciosem, zorganizowałyśmy także 3 edycje spotkania ,,Blogowe WOW” w Hotel Park w Bydgoszczy. Frekwencja na pierwszym razem z rodzinami i dziećmi wyniosła bodajże ok. 70 osób! Czym jednak przekonywałyśmy firmy, by przekazały swój produkt? Jak pozyskać sponsorów na organizację spotkania?
Jak pozyskać sponsorów na organizację spotkania?
Przede wszystkim, należy napisać składnego emaila, w którym przedstawimy siebie, ideę spotkania oraz… korzyści, jakie wynikną z przekazania upominków dla uczestników. Nie ukrywajmy, często ludzie deklarowali, że pokażą wszystkich sponsorów, podlinkują do ich stron, niekiedy zrobią recenzję. Często jednak okazywało się, że terminy nie były dotrzymywane. Taki organizator wypada wówczas blado. W końcu zobowiązał się do pewnych działań, a tymczasem… może wykazać się jedynie jakimś odsetkiem ich realizacji. Warto także założyć fanpage/stronę spotkania i tam prezentować kolejnych darczyńców.
Jak to wygląda z drugiej strony?
Odkąd Martyna zaczęła wydawać bajki o czwórce przyjaciół, pytanie jak pozyskać sponsorów na organizację spotkania? zaczęło dotyczyć także nas z drugiej strony barykady. Nie mamy problemu, żeby przekazać kilka, czy nawet kilkadziesiąt egzemplarzy dla uczestników, na konkurs, licytację charytatywną. Co jest jednak przykre i nagminne, w przypadku większych spotkań, jeżeli bloger doda już relację, czy zdjęcie na Instagramie, nie oznacza sponsora. A przecież duże firmy nie robią tego bezinteresownie. Każdy chce widzieć korzyść, niekoniecznie materialną. Czasem też wizerunkową. Organizując więc imprezę, zanim zapytasz jak pozyskać sponsorów, zastanów się, jakie korzyści obdarowujący będzie miał z tego kroku, a następnie mu je wypunktuj i trzymaj się wcześniejszych ustaleń. Powodzenia!