Było, minęło… w maju 2020 r. W końcu chciałybyśmy naprawdę odpocząć
Zapraszamy Cię na Było, minęło… w maju 2020 r., czyli podsumowanie maja. W tym miesiącu też z pewnością nie dopadła nas nuda.
W maju z całą pewnością nie mogłyśmy narzekać na nudę. Udało nam się w pełni wykorzystać abonament serialowy, który wykupiłyśmy na miesiąc na Playerze. Jeśli chodzi o inne sprawy – nieco dopadło nas zmęczenie, więc nie możemy doczekać się chwili, kiedy naprawdę w pełni będziemy mogły odpocząć.
Obejrzane w maju
,,Kroniki Spiderwick” – bardzo fajny film na podstawie książek. Rodzeństwo z mamą przeprowadzają się do domu wiekowej ciotki, gdzie jeden z chłopców odkrywa tajemniczą księgę. Okazuje się, że korzystanie z niej jest zabronione, gdyż może wybudzić potwory. Film bardzo fajny nawet dla tych, którzy nie czytali publikacji.
,,Całkowicie nowe przygody Aladyna” – w zeszłym miesiącu oglądałyśmy przygody Aladyna w najnowszej ekranizacji, więc teraz skusiłyśmy się na zmyśloną ekranizację. Film dostarczył nam wiele rozrywki.
,,Juliusz” – film o mężczyźnie, który mieszkał z ojcem, pracował w szkole i uczył plastyki, ale nie bardzo mu się podobało to zadanie. Dodatkowo poznał ciężarną kobietę. Co z tego wszystkiego wyniknęło? Mi się film średnio podobał, Paulinie bardziej.
,,Doktor Dolittle” – w tej części doktor Dolittle był zwykłym lekarzem od ludzi, ale zaczął słyszeć głosy zwierząt. To właśnie w tej części zaczęło się jego częściowe napiętnowanie przez społeczeństwo i masa pacjentów, którzy chcieli zostać uleczeni. Oczywiście zwierzęcych. Bardzo fajna ekranizacja.
,,Doktor Dolittle 2″ – w tym filmie doktor Dolittle wyjechał na wakacje, by bronić terenów zielonych. Warunkiem było skojarzenie niedźwiedzia z niedźwiedzicą i przedłużenie gatunku. Czy udało mu się tego dokonać? Bardzo ciekawy film, będący kontynuacją poprzedniego.
Majowe filmy
,,Rysio Raper i tajemnica pierścienia” – bardzo ciekawy film, w którym zostanie ukradziony/zaginął pierścień. Policja zaangażowała się w tę sprawę, podobnie jak dwójka dzieci, która gra głównych bohaterów w tym filmie. Bardzo ciekawa ekranizacja, zawierająca sporo muzycznych podkładów.
,,Mia i biały lew” – biały lew rodzi się niezwykle rzadko i tak stało się na farmie, którą prowadził ojciec Mii. Nikt tam nie wierzył, że zwierzę może zaprzyjaźnić się z człowiekiem. Mia za wszelką cenę chciała chronić Charliego. Bardzo wzruszający film, który warto obejrzeć.
,,Kaczki z gęsiej paczki” – całe stado gęsi postanowiło odlecieć w umówionym czasie, a jedna gęś postanowiła jeszcze zostać. Tak zaczęła się przygoda Benka, który później poznał dwie małe kaczki. Film ciekawy, nie żałujemy, że się skusiłyśmy.
serial ,,Mąż czy nie mąż?” – trafiłyśmy na niego przypadkiem, został stworzony tylko pierwszy sezon. Mężczyzna zdradził żonę z Romą, a teraz wraca po 3 miesiącach i liczy na to, że wszystko się ułoży. Śmieszny, całkiem ciekawy, szybko się oglądało.
,,Całe szczęście”– historia mężczyzny, który samotnie wychowuje syna po śmierci żony. Niespodziewanie po jednym z koncertów zapoznaje się z kobietą, którą sporo osób zna z telewizji. Co z tego wyniknie? Bardzo ciekawy, nieco przewidywalny i wzruszający.
Obejrzane w maju
,,Książę Czaruś” – bajkowa ekranizacja, w której na księcia Czarusia rzucono klątwę i obecnie spotyka się z trzema księżniczkami. Niebawem jednak musi podjąć decyzję, bo czar może zdjąć tylko prawdziwy pocałunek. Ekranizacja dość ciekawa, szybko się oglądało.
,,Serce nie sługa” – komedia romantyczna, w której główna bohaterka chwilowo przestaje wierzyć w prawdziwą miłość. Czy jeszcze kiedyś znajdzie mężczyznę swojego życia? Film całkiem, całkiem. Nie żałujemy, że się na niego skusiłyśmy.
,,Asterix i Obelix: Tajemnica magicznego wywaru” – druid Panoramix szukał sobie następcy, a Asterix i Obelix uczestniczyli z nim w tej wyprawie. Czy ktokolwiek miał poznać tajemnicę magicznego wywaru? To się miało wkrótce okazać.
,,Let’s Dance” – bardzo fajny film, w którym taniec, balet i hip hop odgrywają dużą rolę. Zakończenie nas nieco zaskoczyło niedopowiedzeniem, jednak i tak uważamy, że jest to jedna z lepszych ekranizacji, którą miałyśmy okazję oglądać w ostatnim czasie.
,,Mąż czy nie mąż?” – film o chłopaku, który wyjeżdża na studia do Francji, ale mu się nie powodzi i wstydzi się przyznać do tego przed rodziną. Nie chce by go deportowali i postanawia wplątać się w ciekawy związek. Co z tego wyniknie? Bardzo pozytywna ekranizacja, którą warto było obejrzeć.
Majowe filmy
,,Nic nie mów” – historia miłosna dziewczyny z dobrego domu i chłopaka z nieco gorzej sytuowanej rodziny. Czy ta młoda para ma szansę być razem? W międzyczasie wychodzą na jaw inne fakty dotyczące bliskiego członka rodziny. Film całkiem ciekawy.
,,Bogowie” – historia inspirowana prawdziwymi wydarzeniami i życiem doktora Zbigniewa Religi. Fabuła toczy się wokół przeszczepów serca. Ekranizacja bardzo żywiołowa, przyjemnie się to oglądało.
,,Aż po grób” – pewien mężczyzna odtrącony przez społeczeństwo już za życia postanowił odprawić swój pogrzeb. Pomagała mu w tym firma pogrzebowa, choć wielu pukało się w czoło o co w tym wszystkim chodzi. Ekranizacja ciekawa, częściowo na faktach.
sezon pierwszy – ,,Dolina Muminków” – trzynaście nowych odcinków o Muminku i jego przyjaciołach, historyjki są ze sobą fabularnie powiązane. Akcja zaczyna i kończy się na zimie. Muminki kojarzymy ze swojego dzieciństwa, więc przyjemnie było obejrzeć pierwszy sezon ich zupełnie nowych przygód.
,,Boże Ciało” – głównym bohaterem jest młody chłopak,który po odsiadce w poprawczaku ma wrócić do pracy. Podejrzewa jednak co go tam czeka i nieco przypadkowo podaje się za księdza. Co z tego wyniknie? Film ciekawy, zakończenie jednak nieco niejasne.
Obejrzane w maju
,,Ziarno prawdy” – na podstawie książki Zygmunta Miłoszewskiego. W Sandomierzu została zamordowana kobieta, policja ma w tej sprawie swój trop. Czy uda się schwytać sprawcę? Fabuła poprowadzona z rozmysłem.
,,Sztuka kochania” – o chęci wydania książki i życiu Michaliny Wisłockiej. Film nie jest wulgarny, wszystkie dialogi o seksie są podane w sposób przyzwoity. Kiedyś już oglądałyśmy ten film, a teraz postanowiłyśmy do niego ponownie wrócić.
,,Asterix i Obelix: Osiedle Bogów” – Rzymianie postanowili wybudować osiedle na terenie Galów. Jak wiadomo, tym drugim ta decyzja nie mogła przypaść do gustu. Bardzo ciekawy, zabawny film. Podobał mi się bardziej niż niedawno oglądany ,,Asterix i Obelix: Tajemnica magicznego wywaru”.
,,Pianista” – historia pianisty, który z racji żydowskiego pochodzenia nie miał łatwego życia w czasie II wojny światowej. Czy udało mu się przeżyć? Ekranizacja jest bardzo długa, jednak warto się na nią skusić choćby ze względu na poruszaną tematykę.
,,Kochajmy się od Święta” – za wiele z niego fabularnie nie zrozumiałyśmy, ale całkiem szybko się go oglądało.
Filmy w maju
,,Czerwień rubinu” – pierwszy tom książkowej fantastycznej historii. Gwen i Gideon przenoszą się w czasie, ale dziewczyna dowiedziała się o tym zupełnie przypadkowo. Teraz muszą ją szybko doszkolić, by sprostała misji. Bardzo ciekawy film, obrazy ewidentnie jak te wyobrażane dzięki książce.
,,Dirty Dancing” – pierwsza część filmowego hitu o dziewczynie z dobrego domu i chłopaku z niższej warstwy społecznej. Świetna ekranizacja.
,,Dirty Dancing 2″ – kolejna dziewczyna, która zakochuje się w tańcu Kubańskim i przy okazji w chłopcu basenowym. Rodzina jest temu przeciwna. Czy jej miłość do tańca zostanie przerwana? Kolejny bardzo fajny film, który udało nam się obejrzeć.
,,Złote święta” – pięć szczeniaczków i mama zostają porzuceni w domu, który chcą sobie na czas przerwy przywłaszczyć niegrzeszący dobrym zachowaniem chłopcy. Czy szczeniaczkom uda się doprowadzić do szczęśliwego zakończenia? Świetny nieco starszy film.
,,Złote święta” – film o tym samym tytule, ale zupełnie inna fabuła. Główna bohaterka pewnego roku w dzieciństwie podczas wakacji poznała chłopca. Teraz chce kupić dom rodziców, ale okazuje się, że jest też inny kupiec. Kto ostatecznie go kupi? Tutaj liczyłyśmy na szczeniaczki, ale jest przez większość filmu tylko jeden pies, którego obecność coś oznacza.
Majowe filmy
,,Zagubieni w górach” – nastolatkowie postanowili wybrać się na samodzielną wyprawę w góry. Nie przewidzieli, że popsują im się quady i spotkają misia. Film chyba już kiedyś oglądałyśmy, ale nadal bardzo nam się podobał.
,,Renifer Niko ratuje brata” – świetna bajka nie tylko dla dzieci,w której reniferowi Niko nie podoba się, że jego mama wiążę się z partnerem z synkiem. Niko nie chce być starszym bratem i nie jest zadowolony z tej sytuacji. Czy to się zmieni? Film jest bardzo ciekawy.
,,Błękit szafiru” – kolejny film na podstawie książki, tym razem drugiego tomu o podróżnikach w czasie. Gwendolyn jest Rubinem, który należy chronić. Bohaterowie chcą dowiedzieć się, dlaczego Lucy i Paul ukradli przedmiot należący do Loży. Bardzo ładna ekranizacja.
,,Zieleń szamaragdu” – zwieńczenie serii, film na podstawie 3 tomu książki Kerstin Gierr. W ekranizacji dowiemy się, komu tak naprawdę Gwendolyn i Gideon mogli zaufać.
,,Miasto 44″ – film sprzed kilku lat, który opowiada o Powstaniu Warszawskim.
Odbyte podróże
Z oczywistych względów w maju nie odbyłyśmy żadnej ciekawej podróży, ale na wszystko przyjdzie jeszcze odpowiedni czas.
Było, minęło… w maju 2020 r.
Literacki maj
Martyna
- ,,Ktoś tu kłamie” Jenny Blackhurst
- ,,A gdyby tak…” Sylwia Trojanowska
- ,,Królestwo popiołów. Część I” Sarah J. Maas
- ,,Królestwo popiołów. Część II” Sarah J. Maas
- ,,Jaga” Katarzyna Berenika Miszczuk
- ,,Szeptucha” Katarzyna Berenika Miszczuk
- ,,Noc Kupały” Katarzyna Berenika Miszczuk
- ,,Żerca” Katarzyna Berenika Miszczuk
- ,,Przesilenie” Katarzyna Berenika Miszczuk
- ,,Był sobie szczeniak. Molly” W. Bruce Cameron
- ,,Banda z Burej. Tajemnica piwnicy w bibliotece” Magdalena Witkiewicz
- ,,Gdzie jest skrzynia z karabinami?” Artur Pacuła
- ,,Letnie marzenie” Cathy Cassidy
- ,,Podróż na koniec świata” Nicholas Gannon
- ,,Narzeczona” Kiera Cass
- ,,Klub Odkrywców Niedźwiedź Polarny” Alex Bell
- ,,Zapomnij, że istniałem” Beata Majewska
- ,,Baśniobór. Pan Widmowej Wyspy” Brandon Mull
- ,,Podróż na koniec świata. Klątwa Helmsleyów” Nicholas Gannon
- ,,Wundermistrz. Powołanie Morrigan Crow” Jessica Townsend
- ,,Pieśń serca” Richard Paul Evans
- ,,Kalinka na fali” Kalina Jakubczak
- ,,Spójrz mi w oczy, Audrey” Sophie Kinsella
- ,,Zagubieni” Natasza Socha
- ,,Nan Sparrow i potwór z sadzy” Jonathan Auxier
- ,,Inni mają lepiej” Krystyna Mirek
Paulina
- ,,Bukiet chabrów” Kazimierz Kiljan
- ,,Narzeczona na chwilę” Monika Serafin
- ,,Tego ci nie powiedziałam” Kelly Rimmer
- ,,Bibliotekarka z Auschwitz” Antonio Iturbe
- ,,Pomysł na siebie w tydzień” Andrzej Tucholski
- ,,Wyrwa” Wojciech Chmielarz
- ,,Banda z Burej. Tajemnica piwnicy w bibliotece” Magdalena Witkiewicz
- ,,Prawda przychodzi nieproszona” Magdalena Majcher
- ,,Życie oparte na kłamstwach” Magdalena Majcher
- ,,Katalog motyli” Izabela Knyżewska
- ,,Wschodni płomień” Patrycja Żurek
- ,,Łowca” Agnieszka Pruska
- ,,Rhys” Agnieszka Siepielska
- ,,Przetrwałam.Życie ofiary Josefa Mengele” Ewa Mozes Kor, Lisa Rojany Pruccieri
- ,,Antonio” Agnieszka Siepielska
- ,,Zagubieni” Natasza Socha
- ,,Kobietki” Patrycja Żurek
- ,,Pani Churchill” Marie Benedict
- ,,Kolacja z Tiffanym” Agnieszka Lingas-Łoniewska
Jak Ci minął maj?
Zajrzyj także na nasz Instagram @pojedztam
Jeżeli spodobał Ci się ten wpis, poleć go znajomym i bądź na bieżąco:
Dołącz do grona kilkuset fanów na Fanpage Pojedztam -> KLIK
Czytaj ciekawostki, oglądaj relacje z odwiedzanych miejsc na Instagramie -> KLIK
Zapisz się do newslettera – w prawej kolumnie obok wpisu
Napisz do nas, jeśli tylko masz ochotę. Chętnie pomożemy i odpowiemy na wszystkie pytania -> kontakt@pojedztam.pl