Było, minęło… w kwietniu 2020 r. Było filmowo i czytelniczo
Zapraszamy Cię na Było, minęło… w kwietniu 2020 r., czyli podsumowanie kwietnia. Jedno jest pewne – udało nam się nadrobić sporo filmowych zaległości.
W kwietniu za wiele się u nas nie działo. Dni upływały nam dość monotonnie jeden po drugim. Wyjątkiem zmieniającym codzienność było dla nas oglądanie filmów, czasami po dwa dziennie, bo chciałyśmy nadrobić ekranowe zaległości. Powstało także sporo filmów na naszym kanale na Youtube – Matematyka od podstaw.
Obejrzane w kwietniu
,,Mała Syrenka: Dzieciństwo Ariel” – po śmierci mamy Ariel i jej sióstr wszystko się zmieniło. Było zakazane by używać muzyki, choć dziewczynom tego brakowało. Ekranizacja jest bardzo fajna, momentami śmieszna, w innych chwilach wzruszająca. Warto się z nią zapoznać.
,,Dzwoneczek i bestia z Nibylandii” – czasami nic nie jest takie, jak się wydawało na początku. Jedna wróżka miała to do siebie, że lubiła pomagać wszystkim stworzeniom, czego nie akceptowały jej koleżanki. Czy pomogła także rzekomej bestii z Nibylandii? Bardzo fajny film głównie dla młodszej młodzieży z pięknym przesłaniem.
,,Opowieść wigilijna” – opowieść książkowa i jej przesłanie są naprawdę piękne. Nam jednak trafiła się niezbyt udana ekranizacja, z którą i tak postanowiłyśmy się zapoznać. Głównego bohatera odwiedzają trzy duchy, które pokazują mu, że jeśli nie zmieni swojego zachowania to będzie sal za życia i po śmierci.
,,Kraina Cudów” – pewna dziewczynka z mamą wymyśliły bajkową Krainę Cudów. Następnie opiekunka zachorowała, wyjechała na leczenie, a córeczka została tylko z tatą o którego bardzo się martwiła. To właśnie wtedy przypadkowo trafiła do fantastycznego świata. Mam względem tej ekranizacji mieszane uczucia. Dla mnie jest nieco za bardzo smutna, ale później robi się pogodnie i wzruszająco.
,,Aladyn” – lubimy czytać i oglądać przygody Aladyna, dlatego też skusiłyśmy się na najnowszą ekranizację. Aladyn to pospolity złodziejaszek,który kradnie, by przeżyć. Gdy spotyka księżniczkę nie zdaje sobie z tego sprawy. Następnie chłopak spotyka dżina i jego życie może się odmienić.
Co udało nam się obejrzeć w kwietniu?
,,Kopciuszek” – najnowsza wersja, nie animowana. Niektóre fakty zostały trochę zmienione, ale ogólnie sens jest ten sam. Ella traci ojca i jest źle traktowana przez macochę./ Jednak nawet Kopciuszek może odnaleźć swojego księcia z bajki.
,,Alicja w Krainie Czarów” – też najnowsza wersja z trochę zmienionymi faktami. Alicja przenosi się do krainy, w której walczą biała i czerwona królowa. Która z nich wygra ostateczne starcie? Film jest całkiem całkiem.
,,Ratatuj” – pewien szczur miał niesamowity zmysł węchu i smaku, jednak jego ojciec zamiast to docenić wykorzystywał go jako testera, czy jedzenie nie jest zatrute. Główny bohater trafił jednak do pewnej restauracji, ale czy tam pozwolono mu się wykazać? Bardzo fajna, zabawna, momentami wzruszająca historia, która pokazuje, że każdy z nas może spełniać marzenia.
,,Gdzie jest Dory?” – pewna rybka Dory cierpiała na brak pamięci krótkotrwałej. Pamiętała jednak, że dawno temu zgubiła rodziców i teraz z pomocą Nemo i jego taty postanowiła ich odnaleźć. Piękna historia, która pokazuje, że wszystko może się dobrze skończyć, a miejsce zwierząt jest na wolności.
,,Mała stopa” – wioska yeti była ukryta przed światem do momentu, gdy pewien pan z telewizji postanowił poszukać wielkich stóp. Czy zetknięcie się świata yeti z ludzkim miało rację bytu? Bardzo mądra, pouczająca ekranizacja, by nie oceniać po pozorach.
Obejrzane w kwietniu
,,Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć” oraz ,,Fantastyczne zwierzęta: Zbrodnie Grindelwalda” – dwa filmy na podstawie książek sprzed czasów Harry;ego Pottera, poznajemy np. młodego Dumbledore’a. Całkiem przyjemne ekranizacje.
,,Mała czarownica” – film na podstawie zagranicznej książki. Młoda czarownica chce się dostać na sabat czarownic, ale ciotka utrudnia jej życie, a inne czarownice dają zadanie, zdawałoby się, nie do wykonania. Bardzo fajnie pokazuje, że warto być dobrym.
,,Mój przyjaciel niedźwiedź” – przypadkowo zorientowałyśmy się, że jest emitowany w telewizji i postanowiłyśmy obejrzeć. Dziewczynka osunęła się z brzegu i wpadła do rzeki. Siostra z młodym chłopakiem wyruszają, by jej poszukać, ale sami ładują się w tarapaty. Dziewczynka jednak wie, że może polegać na niedźwiedziu. Piękny film o przyjaźni człowieka ze zwierzęciem.
,,Kraina Lodu” – już kiedyś oglądałyśmy ten film, ale przyjemnie znów było się przenieść do mroźnej krainy, by poznać wygląd prawdziwej miłości. Anna i Elsa przyjaźniły się w dzieciństwie do czasu aż Elsa przypadkowo zmroziła siostrę. Od tamtej chwili postanowiła unikać Anny. Teraz jednak nadszedł czas na koronację królowej.
,,Kot w butach”– trafiła nam się jakaś bardzo nowoczesna wersja z kotem, którego poznaliśmy w ,,Shreku”. Było szukanie magicznej fasoli, złotych jaj, duża gęś i nie tylko. Z prawdziwą wersją ,,Kota w butach” niewiele to miało wspólnego.
Kwietniowe filmy
,,Tylko Ty” – kobieta i mężczyzna spotykają się przypadkowo podczas sylwestrowej nocy. Szybko okazuje się, że łączy ich prawdziwe głębokie uczucie i chęć posiadania dziecka. Czy wszystko potoczy się po ich myśli? Całkiem udana ekranizacja dramatu, z jakim musieli zmierzyć się bohaterowie.
,,Uczeń szatana” – na podstawie opowiadania Stephena Kinga. Nastoletni uczeń przypadkowo rozpoznaje osobę, która była odpowiedzialna także za zagładę Żydów. Co z tego wyniknie? Opowiadania nie czytałyśmy, a film był całkiem, całkiem.
,,Przed mrozem” – biedna rodzina, sporo ludzi do wyżywienia, a jedzenia nie ma za wiele. Ojciec musi zdecydować, czy wydać córkę za mąż, czy wszyscy umrą z głodu. Bardzo fajnie ukazane wszelkie wątpliwości, film wciągający.
,,Lady Jane” – na podstawie powieści Jane Austen. Jane nie chciała wychodzić za mąż za Gilberta, ale niejako ją do tego zmusili. Nie przypuszczali, że mogą wieść razem wspólne życie. Film bardzo poruszający, ukazujący dawne realia.
,,Dziecko Rosemary” – pewne małżeństwo przeprowadza się do nowego mieszkania, gdzie poznaje parę uroczysz staruszków. Niebawem Rosemary zachodzi w ciążę, jednak zaczyna się niepokoić o siebie i dziecko. Czy ma ku temu powód?
Co udało nam się obejrzeć w kwietniu?
,,O psie, który wrócił do domu” – historia pieska Belli i Lucasa, których połączyła wielka przyjaźń. Niestety, stwierdzono, że Bella jest groźna i Lucas musiał zmienić miejsce jej zamieszkania. Bella jednak wiedziała, że musi wrócić DO DOMU. Piękny dowód na to, że prawdziwa przyjaźń nie liczy kilometrów.
serial ,,Żmijowisko” – na podstawie książki Wojciecha Chmielarza. Na letnisku po latach zaginęła córka jednego małżeństwa. Nikt tak naprawdę nie wie co się stało, a trop prowadzi donikąd. Książka bardzo się Paulinie podobała, ale ten serial okazał się niestety coś przeciętny.
,,Garfield” – chyba nie ma osoby, która nie znałaby tego rudego grubego kotka. Garfield wiódł szczęśliwe życie do czasu, gdy w ich domu pojawił się pies Oddy. Czy nasz koci bohater miał zrozumieć na czym polega prawdziwa przyjaźń? Bardzo fajna ekranizacja z przesłaniem.
,,Garfield 2″ – pan Garfielda i Oddy’ego chciał oświadczyć się swojej miłości, jednak wciąż coś stawało mu na drodze. Wyjechał za nią za granicę, a zwierzęta przemyciły się razem z nim. To właśnie wtedy Garfield został pomylony z księciem i musiał wziąć udział w spisku.
,,Kogel Mogel 3″ – pierwsze dwie części oglądałyśmy wielokrotnie. Teraz przyszedł czas na najnowszą, która została dograna po 20 latach. Tym razem mamy do czynienia z córką profesora, synem Kasi i kilkoma innymi osobami. Nam film się podobał.
Obejrzane w kwietniu
,,Pech to nie grzech” – samotna matka nie ma partnera, a jej współpracownicy nie wierzą, że ktoś się w niej zakocha lub ona w kimś. Główna bohaterka postanawia więc podjąć wyzwanie. Bardzo fajna, stosunkowo przewidywalna polska komedia.
,,Żółwik Sammy” – historia dorosłego żółwia, który wraca pamięcią do czasów swojego dzieciństwa. To właśnie wtedy poznał panią żółwicę, z którą połączyło go głębsze uczucie. Czy uda im się być razem?
,,Trzy metry od siebie” – na podstawie książki z Media Rodzina. Stella jest chora i nie może nikogo dotykać. W szpitalu poznaje innego pacjenta i zaczyna między nimi iskrzyć. Oboje jednak wiedzą, że mogą nie dożyć kolejnego dnia. Trochę wzruszająca, na pewno zakończenie jest zaskakujące.
,,Czarny Mercedes” – akcja dzieje się w czasach wojennych. W mieszkaniu została znaleziona zamordowana kobieta, śledczy prowadzili dochodzenie w tej sprawie. Czy udało się znaleźć sprawcę? Bardzo fajny film, który obejrzałyśmy z przyjemnością.
,,Odlotowy nielot” – historia o ptaku, który nie umiał latać. Cała reszta odleciała, a on jeden został. Postanowił się jednak nie poddawać i na pieszo do nich dojść. Czy mu się to udało? Film z bardzo fajnym przesłaniem.
Filmowy kwiecień
,,I była miłość w getcie” – pamiętamy, że ta szkolna lektura bardzo nam się podobała, dlatego postanowiłyśmy skusić się też na film. Jest on fabularny przeplatany ze wspomnieniami. Całkiem ciekawa ekranizacja.
,,Manu. Bądź sobą” – film o jeżyku, który urodził się w rodzinie mew i nie do końca był przez nie akceptowany. Czy mewy i jeżyki mogły żyć razem z zgodzie? Bardzo ładna ekranizacja o byciu sobą wbrew innym.
Odbyte podróże
Z wiadomych względów nie wybrałyśmy się na żadne dalsze ani bliższe wycieczki. Kiedyś jednak to sobie odbijemy.
Było, minęło… w kwietniu 2020 r.
Literacki kwiecień
Martyna
- ,,Ember in the Ashes. Żniwiarz u bram” Sabaa Tahir
- ,,Nikt się nie dowie” Agnieszka Pietrzyk
- ,,Czy leci z nami królik czyli podróże pewnej rodziny” Liliana Poszumska, Arkadiusz Wójcik
- ,,Pierwsza na liście” Magdalena Witkiewicz
- ,,Cześć, co słychać?” Magdalena Witkiewicz
- ,,Tego ci nie powiedziałam” Kelly Rimmer
- ,,Biuro M” Magdalena Witkiewicz, Alek Rogoziński
- ,,Pudełko z marzeniami” Magdalena Witkiewicz, Alek Rogoziński
- ,,Awaria małżeńska” Magdalena Witkiewicz, Natasza Socha
- ,,Wilczy Dwór. Córka wiatrów” Magdalena Kordel
- ,,Rok na Kwiatowej. W kolorze wrzosu” Karolina Wilczyńska
- ,,Las na granicy światów” Holly Black
- ,,Pracownia Dobrych Myśli” Magdalena Witkiewicz
- ,,Moralność pani Piontek” Magdalena Witkiewicz
- ,,Tajemnica zamku” Krystyna Mirek
- ,,Jak prowadzić biznes w obliczu kryzysu” Eliza Wydrych-Strzelecka
- ,,Cena szczęścia” Krystyna Mirek
- ,,Prawdziwa miłość” Krystyna Mirek
- ,,Ósmy cud świata” Magdalena Witkiewicz
- ,,W pułapce” Magda Stachula
- ,,Dziennikarz” Maciej Kaźmierczak
- ,,Dziedzictwo Kopernika. Ognista korona” Tony Abbott
- ,,Tajemnica Diabelskiego Kręgu” Anna Kańtoch
- ,,Tajemnica Nawiedzonego Lasu” Anna Kańtoch
- ,,Tajemnica Godziny Trzynastej” Anna Kańtoch
- ,,Wielkie włoskie wakacje” Jolanta Kosowska
- ,,Pomysł na siebie w tydzień” Andrzej Tucholski
- ,,Szepty drewnianych papug” Anna Szczęsna
Paulina
- ,,Szczęście przy kominku” Gabriela Gargaś
- ,,Zimne nóżki nieboszczyka” Agnieszka Pruska
- ,,Światło ukryte w mroku” Sharon Cameron
- ,,Tajemnica z Auschwitz. Prawdziwa historia” Nina Majewska-Brown
- ,,Stacja końcowa Auschwitz. Moja historia z obozu” Eddy de Wind
- ,,Serce z kamienia” Katarzyna Misiołek
- ,,Sekret Elizy. Auschwitz. Płatna miłość” Dominik W. Rettinger
- ,,Skandal” Katarzyna Nowakowska
- ,,Znajdę cię wszędzie” Kazimierz Kiljan
- ,,Upadek Olivera” Liz Nugent
- ,,Złączeni honorem” Cora Reilly
- ,,Złączeni obowiązkiem” Cora Reilly
- ,,Złączeni nienawiścią” Cora Reilly
- ,,Ring girl” K.N. Haner
- ,,Jak prowadzić biznes w obliczu kryzysu” Eliza Wydrych-Strzelecka
- ,,Czerń i purpura” Wojciech Dutka
- ,,Nienasycona” Katarzyna T. Nowak
- ,,Beztroski książę” Nora Roberts
- ,,Zakazany układ” K.N. Haner
- ,,Piekielna miłość” K.N. Haner
- ,,Nieidealnie dopasowani” Melanie Harlow, Corinne Michaels
- ,,Coraz większy mrok” Colleen Hoover
Jak Ci minął kwiecień?
Zajrzyj także na nasz Instagram @pojedztam
Jeżeli spodobał Ci się ten wpis, poleć go znajomym i bądź na bieżąco:
Dołącz do grona kilkuset fanów na Fanpage Pojedztam -> KLIK
Czytaj ciekawostki, oglądaj relacje z odwiedzanych miejsc na Instagramie -> KLIK
Zapisz się do newslettera – w prawej kolumnie obok wpisu
Napisz do nas, jeśli tylko masz ochotę. Chętnie pomożemy i odpowiemy na wszystkie pytania -> kontakt@pojedztam.pl