Tajniki pracy blogera: Zrób wizytówki. One naprawdę się przydadzą
Zrób wizytówki. Tak jak my. Zamówiłyśmy 1000 sztuk. Cały karton. I leżą. Nie popełniaj naszego błędu 🙂
Pozyskiwanie nowych czytelników
Tajniki pracy blogera to nasz autorki cykl, w którym w prosty i przejrzysty sposób dzielimy się wiedzą zdobytą przez 3 lata blogowania. Poruszamy w nim tematy reklamy, marketingu, budowania swojej społeczności.
Wizytówki są potrzebne
Powie Ci to każdy bloger, czy przedsiębiorca. Niestety, nie zawsze jest tak, że idziesz na spotkanie, gdzie jest kilkadziesiąt, czy kilkaset osób i jesteś na tyle rozpoznawalny i każdy podchodzi do Ciebie ze słowami: Cześć! Ale super, że jesteś. Uwielbiam Twoją twórczość. No nie. Ale może podejść, pogadać i zapytać, czym się zajmujesz. Wtedy wizytówki są idealne.
Zrób wizytówki i nie bój się ich dawać
Rozmawiamy z jedną dziewczyną i czujemy, że chciałybyśmy poznać bliżej jej bloga, ale jesteśmy prawie pewne, że nie zapamiętamy nazwy strony. Wiecie jak to jest, angielskiego ni w ząb, a co jeśli nazwa będzie zawierać 5 członów. Prawie siłą wymusiłyśmy na niej, aby dała nam namiary na siebie.
Ale serio?
Może nie jesteśmy duszami towarzystwa, mamy pewne opory przed narzucaniem się nieznajomym, ale jeżeli ktoś prosi, chce adres bloga, nie bójmy się mu ich dostarczyć. To w końcu Twój potencjalny odbiorca.
Wyrób sobie nawyk reklamowania swoich usług
Jesteś fryzjerką, specjalistką od PR, a może znasz się na naprawie samochodów? Są takie zawody, czy pożądane informacje, że łatwo możemy znaleźć na nie zbyt. Nie bójmy się mówić o tym, czym się zajmujemy. Teraz z dumą możemy powiedzieć: Prowadzimy blog o podróżach. Podróżujemy po Polsce w poszukiwaniu interesujących miejsc.
Znajdź potencjalnych odbiorców/czytelników
Teoretycznie tematyką podróży powinien być zainteresowany każdy. Bo to, że od nas dokądś jest kilkadziesiąt kilometrów, nie oznacza, że dla naszego odbiorcy to samo miejsce będzie oddalone o kilkaset metrów. Poza tym, kto nie lubi pooglądać choćby zdjęć? No na pewno nie my.
Nie kryguj się
To co robisz jest tak dobre, że lepsze już nie mogłoby być. No dobra, pewnie by mogło, ale bądź dumny z tego, co osiągnąłeś. Widzimy jaką niesamowitą pracę wykonałyśmy przez ostatnie miesiące. Ty na pewno też. Daj innym sposobność, aby i oni mogli to docenić.
Zobacz także:
#1 Pozyskiwanie nowych czytelników
#2 Czy networking jest potrzebny?
#4 Nie wszystko musisz robić sam