Owoce suszone to zdrowe przekąski, które niejednokrotnie zawierają taką samą dawkę witamin i mikroelementów co naturalne, świeże owoce. Ze względu na słodki, charakterystyczny smak i zapach stanowią ulubioną przekąskę wielu osób będącym na diecie lub ściśle przestrzegających zaleceń trenera fitness czy zdrowego odżywiania.

Ciasteczka kokosowe 

Bułeczki śniadaniowe

Rolada z jabłkami

Samo zdrowie na talerzu

Zamiast sięgać po słodycze czy inne, produkowane w sposób przemysłowy, przekąski, warto zwrócić się ku naturze i wybierać zdrowe, wartościowe produkty, takie jak suszone owoce, daktyle czy żurawinę. Wytworzenie zdrowych nawyków żywieniowych już w dzieciństwie stanowi podstawę zdrowia i dobrego samopoczucia, dlatego warto zapewnić zdrowe przekąski już najmłodszym dzieciom. Należy jednak zwrócić uwagę na to, czy dziecko nie jest uczulone i czy nie ma alergii pokarmowych na którykolwiek z produktów. Dlatego pierwsze suszone owoce podajemy małym dzieciom dopiero po ukończeniu pierwszego roku życia, a przy skłonnościach do alergii nawet później i najlepiej po konsultacji z lekarzem.

Suszona żurawina – zdrowa przekąska pełna mikroelementów

Suszona żurawina ma charakterystyczny słodko-kwaskowy smak, dzięki czemu stanowi świetny dodatek do wielu różnych ciast, m.in. keksa, ciasta drożdżowego czy słodkiej bułki. Można ją również dodawać do płatków śniadaniowych muesli, a także do deserów czy owsianki. Bogata w rozmaite witaminy i mikroelementy, takie jak witamina C, błonnik i żelazo, stanowi doskonałe źródło zdrowia nieporównywalne z innymi owocami. Suszona żurawina jest znakomitą przekąską dla dzieci, gdyż jest słodka i zdrowa. Można ją dodać do jogurtu naturalnego tworząc smakowite śniadanie, a także do surówek owocowych i warzywnych. Wspaniale komponuje się smakowo z buraczkami stanowiąc dobre źródło żelaza. Najczęściej spotykamy wielkoowocową odmianę żurawiny, która pochodzi z Ameryki Północnej, głównie z Kanady i USA. Polska odmiana żurawiny nazywana jest błotną z uwagi na miejsce uprawy, gdyż najobficiej rośnie w lasach na terenach bagiennych.

Dobroczynne działanie żurawiny

Warto jeść żurawinę, jeśli mamy skłonności do chorób układu moczowego, a także chorób dziąseł, przyzębia oraz serca czy problemów gastrycznych. Naturalnie zdrowa suszona żurawina to doskonały owoc w leczeniu chorób nerek i pęcherza moczowego. Wskazana w infekcjach dróg moczowych, gdyż szybko zmniejsza ilość bakterii E. coli wywołujących stan zapalny i wspomaga leczenie. Skutecznie reguluje pracę układu moczowego, jednak nie powinny jej stosować osoby chorujące na kamienie nerkowe czy osteoporozę. Badania wykazały, że żurawina zmniejsza również ryzyka chorób serca blokując utlenianie się cholesterolu i zatykanie się naczyń krwionośnych. Ponadto owoce żurawiny sprzyjają leczeniu chorób jamy ustnej hamując rozwój bakterii. Można ją zatem stosować zapobiegawczo jako owoc chroniący przed zapaleniem dziąseł oraz chorób przyzębia. Żurawina zapobiega również powstawaniu wrzodów na żołądku, dlatego przekąski z żurawiny i innych owoców suszonych są podstawą zdrowej diety.

 

Jeżeli spodobał Ci się ten wpis, poleć go znajomym i bądź na bieżąco:
 Dołącz do grona kilkuset fanów na Fanpage Pojedztam -> KLIK
 Czytaj ciekawostki, oglądaj relacje z odwiedzanych miejsc na Instagramie -> KLIK
 Zapisz się do newslettera – w prawej kolumnie obok wpisu
 Napisz do nas, jeśli tylko masz ochotę. Chętnie pomożemy i odpowiemy na wszystkie pytania -> kontakt@pojedztam.pl

Zobacz także