W jaki sposób traktować klienta? Z szacunkiem
Na pewno najważniejsze jest to, byś odnosił się z szacunkiem i pokorą. W jaki sposób traktować klienta?
Usługi stacjonarne czy mobilne?
Mniejsze obroty w dobie pandemii
Podejście do klienta
Warto pamiętać o tym, że każdy klient to dodatkowy zarobek dla Ciebie, Twojej firmy czy szefa, u którego pracujesz. Już poza tym dobrze jest się odnosić do każdego z szacunkiem i sympatią. Czasami jednak się nie da. Bywa, że są osoby, które zupełnie nie szanują cudzego czasu i myślą, że nie odwołanie spotkania, spóźnienie się nie jest niczym szczególnym. To jednak świadczy o tej jednostce, która tak postępuje, a nie o firmie/osobie do której się po pomoc zgłosiła.
W jaki sposób traktować klienta?
Na pewno warto traktować klienta w taki sposób, w jaki sam chciałbyś być traktowany. Nie spóźniaj się na spotkanie, przeproś, jeśli by miało do tego dojść. Postaraj się przygotować ofertę zgodnie z umową, bądź przygotowany, słuchaj tego, co mówił kontrahent. Jeśli podczas poprzedniej wizyty coś było uzgodnione upewnij się, że dane są nadal aktualne i możecie dalej działać w danym temacie. Przede wszystkim jednak postaraj się być uprzejmy, nie obgaduj innych. Możesz zażartować, jeśli sytuacja na to pozwala.
Klient nasz pan?
Zdarzają się bardzo roszczeniowi klienci i na takich też warto być przygotowanym. Pamiętaj o tym, że ten klient za chwilę pójdzie do domu, z Twoją usługą lub też bez niej, a ty zostaniesz. Może trafi Ci się sympatyczna osoba, z którą miło spędzisz swój roboczy czas? Wychodzimy z założenia, że nie ma sensu przejmować się tym na co nie mamy większego wpływu, jednak nie zawsze udaje nam się to zrobić.