Szanuj czas klienta. Nie spóźniaj się
Szanuj czas klienta. Przychodź na czas, a jeśli wiesz, że się spóźnisz – poinformuj go o tym. To o wiele lepiej wygląda.
Czy prowadząc własny biznes da się coś odłożyć?
Wizyta w znanym salonie
Ostatnio miałyśmy szansę być umówione na spotkanie w znanym salonie. Nie jest ważna jego lokalizacja ani nazwa, bo nie o to w tym chodzi. Takie zachowanie niestety nadal jest nagminne, choć pracownicy, czy szefowie danych działów powinni dążyć do jego wyeliminowania. Umówione byłyśmy na 10, chodzimy po sali z kąta w kąt, bo co tam można robić. Patrzymy, co jest, gdzie, może się na czymś skupi wzrok. W międzyczasie zastanawiamy się, która to już godzina. Kierownik, z którym byłyśmy umówione na 10 przyszedł 15 po i bez słowa przeprosin, czy zmieszania zabrał się do pracy.
Szanuj czas klienta
Jeżeli jesteś z kimś umówiony zadbaj o to, by stawić się na czas. Wiadomo, może być jakieś opóźnienie, wypadek na drodze, nagłe zachorowanie. Jesteśmy już jednak na takim etapie cywilizacji, że każdy ma co najmniej jeden telefon. Zupełnie inaczej to wygląda, jeśli osoba z którą się umówiłeś ma świadomość tego, że się spóźnisz. To samo działa w obie strony. Jeśli jesteś klientem nie zapomnij poinformować o tym, że także masz mały poślizg. To naprawdę nic nie kosztuje, a stawia obie strony w lepszym świetle.
Daj sobie czas na rozmowę
Zupełnie inaczej sprawa wygląda, gdy masz umówionego klienta z opłaconą stawką godzinową, jak np. korepetycje, czy jakieś konsultacje. Wtedy zamówienie jednego za drugim jest nawet wskazane, bo nie będziesz wciąć tracił czasu na przerwy. Jeśli jednak jesteś sprzedawcą, prowadzisz jakiś biznes, w którym nie można przewidzieć ile czasu zajmie dana wizyta nie umawiaj jednego za drugim. Wtedy Ty jesteś w stresie, bo kolejny człowiek czeka, a klient zły, że nie nadeszła jego kolej o umówionym czasie.