Przedsiębiorco – daj się poznać z jak najlepszej strony. Jak to zrobić?
Przedsiębiorco – daj się poznać z jak najlepszej strony. Nie zawsze musi Ci się chcieć, jednak dla klienta zawsze musisz być uprzejmy.
Kiedy jest dobry czas na zatrudnienie pracownika?
Wschód słońca. Czy to idealna pora na pracę?
Korepetytorze – dokształcaj się
Bądź miły dla klientów
Nie da się ukryć, że każdy z nas ma czasem gorszy dzień, a nawet pasmo takich nieszczególnych dni. Prowadząc własną firmę nie za bardzo można sobie pozwolić na to, by być niemiłym dla klienta. Tak, nawet wtedy, gdy zgryźliwe słowa aż cisną Ci się na usta 🙂 To nie chodzi o to, że klient nasz pan i należy mu się podporządkować. Nas najbardziej irytuje nie szanowanie naszego czasu, jednak obawiamy się, że nie do końca możemy coś na to poradzić. Zmagają się z tym ludzie w różnych branżach – kosmetycznej, informatycznej, nawet lekarze. Niektórym chyba za trudno po prostu jest odwołać swoją wizytę.
Nie za wszystko należy brać zapłatę
Już kilkukrotnie słyszałyśmy opowieści o tym, jak ktoś założył swoje biuro, nie miał na początku za wielu klientów, więc bezpłatnie zajmował się pomocą wszystkim, którzy odwiedzili jego biznes. Nie do końca zgadzamy się z tym, by działać w stosunku do każdego bezinteresownie. Wychodzimy jednak z założenia, że gdy mamy trochę wolnego czasu możemy poświęcić go na pomoc komuś, kto tej pomocy od nas oczekuje. I to nie tylko w branży biznesowej. Pamiętajcie – dobro wraca.
Przedsiębiorco – daj się poznać z jak najlepszej strony
Zawsze wypada być miłym, służyć radą. Nawet, jeżeli czegoś nie wiemy, a jesteśmy w stanie się dowiedzieć, niech nie powoduje, że od razu odpowiemy – nie. Posiadając nową wiedzę przy okazji pomożemy klientowi, jednak przede wszystkim będziemy mieli informację na temat tego, jak w przyszłości postąpić w takiej sprawie. Nie dajcie się jednak wykorzystywać. Nadchodzą takie momenty, gdy nie ma czasu na chwilę odpoczynku, więc nie można w tych 5 minutach spokoju dać się jeszcze dać wmanewrować w bezinteresowną pomoc. Są sytuacje, kiedy należy też umieć powiedzieć nie.