Podejście do klienta. Powinno być ono zadowalające
Podejście do klienta powinno być dla obu stron zadowalające. W końcu jako właścicielowi chyba zależy Ci na pozyskaniu klienta?
Czy opłaca się zlecać zadania?
Podejście do klienta
Nie chodzi o to, by cały czas pokutowało podejście, że klient nasz pan. Nie. Jesteśmy zdania, że zarówno przedsiębiorca, jak i klient powinni być na takim samym poziomie. Zadaniem klienta jest zrealizowanie takiego zamówienia, które zadowoli przedsiębiorcę. Właściciel z kolei powinien zrobić wszystko by klient był zadowolony z jego usług, wrócił do niego i jeszcze polecał go znajomym. Taka opcja współpracy byłaby dla wszystkich najbardziej zadowalająca, ale pewnie nie zawsze mamy z nią do czynienia.
Poszukiwania restauracji na 100 osób
Podczas wakacji postanowiłyśmy zorganizować 3 wycieczki dla dzieci i harcerzy z terenu naszej gminy. Podczas jednego wyjazdu udało nam się zebrać aż 100 osób. Było dla nas logiczne, że każda restauracja zechce przyjąć taką grupę ludzi, na raty. Skoro okres pandemii dał im w kość zarobek na pewno nie byłby dla nich bez znaczenia. Otóż nie. Nie mamy pojęcia czy telefon odebrała pani kelnerka, czy inna obsługująca, jednak nie była chętna do zamknięcia lokalu i obsłużenia naszej grupy, choć był to pewny zarobek. Dlaczego tak się stało?
Niechęć do zarobku
Możemy jedynie domniemywać, że nie była kompetentna do udzielenia takiej odpowiedzi, nie chciała zniechęcić innych odbiorców, choć nie wiadomo czy tacy w ogóle by byli. Osobiście wolimy zająć się pewnym zarobkiem niż siedzieć bez celu i oczekiwać na to czy ktoś się pojawi, czy też nie. Takie podejście pani pracującej w restauracji, a pewnie też w innych biznesach jest dla nas nielogiczne. Lepiej postawić na pewny zarobek i zadowolonego klienta, który chętnie wróci do danej firmy i poleci ją znajomym.