Kontakt z klientem. Stawiaj na sprawdzone kanały
Kontakt z klientem jest niezwykle ważny przy prowadzeniu biznesu, ale to Ty decydujesz, jakimi kanałami się on odbędzie.
Czy obsługując znajomych należy udzielić zniżki?
Nie musisz odpowiadać od razu
Oczywistym jest, że jeśli zgłosi się do Ciebie klient dobrze jest od razu odpowiedzieć, najlepiej twierdząco, by obie strony były zadowolone. Pamiętaj jednak o tym, że także jesteś w pracy, w trakcie wykonywania jakiejś czynności. Nie musisz w danej chwili rzucić wszystkiego i natychmiast odpowiedzieć, bo ktoś do Ciebie napisał. Takie wytrącenie się z danego zadania sprawia, że następnie będziesz potrzebował sporo czasu by na nowo się w nie zagłębić. Dana osoba naprawdę może poczekać nawet te kilka godzin na Twoją odpowiedź, jeśli jesteś zajęty lub obsługujesz kogoś innego.
Kontakt z klientem
Najważniejsze jest by kontakt z klientem był satysfakcjonujący dla obu stron. Jedni życzą sobie kontaktu na mediach społecznościowych, inni wyłącznie przez e-maila i to jest w porządku. Warto dowiedzieć się w jaki sposób najlepiej się kontaktować. Jeśli pracuje się samodzielnie nie da rady ogarniać szybko wszystkich kanałów. Wtedy zazwyczaj przedsiębiorcy decydują się na jeden, by mieć wszystko w jednym miejscu i o niczym nie zapomnieć.
Szybka odpowiedź, a później rozwiązanie problemu
Zdajemy sobie sprawę z tego, że niektórzy potrafią dzwonić w ciągu godziny z 5 razy, bo nie odbierasz telefonu. Skoro nie dobierasz, znaczy nie możesz, bo masz inne zajęcie. Zawsze oddzwaniamy i myślę, że tak robi większość osób. Jeżeli akurat jestem zajęta to nie rzucę wszystkiego by sobie porozmawiać. Jeżeli jest to bardzo pilna sprawa zawsze można wysłać SMS z prośbą o szybki kontakt.