Prowadząc własną firmę, trzeba liczyć się z różnymi kosztami – ZUS, księgowa, opłata za telefon, ewentualne biuro. Dlaczego warto zainwestować w gadżety reklamowe? Po co dokładać sobie dodatkowe koszty?

Dlaczego warto zainwestować w gadżety reklamowe?

 Telefon – tylko na abonament

 Długopisy wizytówką firmy

 Praca w domu czy w biurze?

Prowadzenie własnej firmy

Tak szczęśliwie (lub też mniej :)) się składa, że od prawie roku prowadzę własną działalność gospodarczą. Nie ukrywam, że nigdy nie chciałam pracować na etacie, od zawsze marzyła mi się praca na własny rachunek, o czym wspominałam już kilkakrotnie na blogu. Zakładając własną działalność gospodarczą nie byłam przygotowana na to, że zanim tak naprawdę dostanę pierwszą wypłatę, będę musiała pokryć kilka ZUSów (po ok. 500 zł/msc), koszty księgowej, że przydałby mi się telefon na abonament, bo taki z limitowanymi rozmowami na niewiele mi się zda. Nie mówię, że było łatwo, bo byłoby to sporym niedopowiedzeniem. Było więcej niż źle, opłaty trzeba było płacić, a pieniędzy jak nie było, tak nie było. Niemniej, dość szybko postanowiłam zainwestować w gadżety reklamowe.

Dlaczego warto zainwestować w gadżety reklamowe?

Bardzo szybko doszłam do wniosku, że skoro i tak wielkich zarobków na horyzoncie nie widać, nic nie stanie na przeszkodzie, by w jakiś sposób uhonorować tych, którzy postanowili zaufać mi na początku kariery i zostać moimi klientami. Dlaczego warto zainwestować w gadżety reklamowe? Ano właśnie po to, by tych klientów do siebie przyciągnąć, a przy okazji okazać im choć mały dowód wdzięczności za to, że zdecydowali się na nasze usługi. Najważniejsze jest, by takie gadżety nie były za drogie, bo więcej wydamy niż zarobimy 🙂 Wszystko zależy też oczywiście od profilu prowadzonej działalności, ale myślę, że oprócz standardowych wizytówek, drobne dodatki też są w porządku. Ja postawiłam na długopisy. Na początek zamówiłam po 50 sztuk w czterech kolorach, teraz zamówiłam kolejne 100 sztuk w dwóch innych barwach. Czasem daję po jednym, czasem po dwa, nawet wtedy, gdy umowa nie dochodzi do skutku.

Czy to się opłaca?

Najważniejsze pytanie – czy kupno i ofiarowanie gadżetów reklamowych początkującemu przedsiębiorcy się opłaca? Pod względem kosztów w początkowych miesiącach na pewno nie, bo nie ma na ZUS, ledwo się przędzie, a tu jeszcze takie, mogłoby się wydawać, fanaberie. Niemniej jestem przekonana, że te drobne upominki procentują w przyszłości. Długopis jest o tyle fajny, że na pewno zostanie wykorzystany, zawsze ma się go przy sobie, a jeśli obdarowany podaruje go innej osobie to już w ogóle rewelacja, bo informacja o naszej firmie idzie w świat. Ja na swoich mam napisaną nazwę oraz telefon kontaktowy, aby nie musieć go szukać na zaginionych wizytówkach. Dlaczego warto zainwestować w gadżety reklamowe? Bo to się po prostu opłaca, a poza tym jest miło kojarzone. W końcu kto z nas nie lubi być obdarowywany bez okazji? 🙂

Zobacz także