Czy w czasie urlopu wypada wyłączyć telefon komórkowy? W końcu to nasz czas wolny…
Czy w czasie urlopu wypada wyłączyć telefon komórkowy? W końcu to nasz czas wolny… Jak to tego podchodzicie? W jaki sposób to kulturalnie rozegrać?
Jeden dzień tylko dla Ciebie. Nie dla klienta
Jak być systematycznym w wykonywaniu codziennych obowiązków?
Zacznij robić to, co sprawia Ci przyjemność
Prowadzenie własnej firmy to nie przelewki
Jak już może wiesz, od ponad 2 lat Paulina prowadzi własną działalność. Żeby nam się nie nudziło, we wrześniu 2018 roku ja także założyłam swój biznes. Teraz mamy wrażenie, że pracujemy tylko na ZUS-y, ale podobno początki są zawsze najtrudniejsze, więc się nie poddajemy i działamy dalej. Ostatnio naszła nas taka refleksja, że prowadzenie własnej firmy to nie przelewki, a posiadanie dwóch to już niezły hardcore.
Kto jest dla kogo? Ty dla klienta czy klient dla Ciebie?
Prawdą jest, że zastanawiamy się nad tym, kto jest dla kogo. Wiadomo, że jeżeli nie będziemy mieli klientów, to nie będziemy mieli też zarobków. Jeden zadowolony klient z pewnością poleci danego wykonawcę drugiemu. Nie ma się jednak co oszukiwać. Z czasem może być tego tyle, że po prostu przestaniecie wyrabiać. Najgorzej wspominamy czasy, kiedy biuro miałyśmy w domu. Nie mogłyśmy tak naprawdę postawić żadnej granicy na linii praca-dom, bo wciąż miałyśmy takie poczucie, że ktoś może nas odwiedzić.
Czy w czasie urlopu wypada wyłączyć telefon komórkowy?
Tak naprawdę myślimy sobie o tym, czy w czasie urlopu wypada wyłączyć telefon komórkowy? Mamy wrażenie, że mamy bardzo duże granice tolerancji. Odbieramy o każdej porze dnia i wieczora. Ostatnio nawet wzięłyśmy laptopa na wycieczkę, bo wiedziałyśmy o tym, że będzie nam potrzebny… Tak naprawdę śmiało mogłyśmy odmówić, argumentując to tym, że mamy urlop i nie będziemy tak bardzo dostępne. Znowu pokutuje nasze dobre serce i chęć tego, by każdego dogodzić w takim stopniu, w jakim tylko zdołamy. Odpowiadając jednak na pytanie, tak, w czasie urlopu wypada wyłączyć telefon komórkowy. Ustaw automatyczne odpowiedzi w skrzynce e-mailowej, umieść komunikat na Facebooku, a stałych klientów poinformuj o nieobecności wcześniej. Każdy ma prawo do odpoczynku. Ty także.