Czy opłaca się inwestować w reklamę? Omawiamy nasz przykład
Czy opłaca się inwestować w reklamę? W dzisiejszym wpisie przedstawimy Wam, jak to wyglądało na przykładzie promocji moich książek.
Wakacje – czas pracy czy wypoczynku?
Nasze działania promocyjne
Pytanie dość skomplikowane. Pewnie wszystko zależy od tego, na kogo się trafi i jaki budżet chce się na to przeznaczyć. Dziś opowiemy Wam o tym, jak to wyglądało u nas.
Założenie sklepu internetowego www.pojedztam.pl/sklep było dobrym pomysłem pod względem organizacyjnym, żeby mieć wszystko w jednym miejscu. Na początku opłacenie stworzenia i regulaminów kosztowało nas już kilkaset złotych.
Następnie postanowiłyśmy zainwestować w rozsyłanie książeczek w zamian za barter i pisanie recenzji/zdjęcie/relację. Tutaj naprawdę była całkiem spora rozpiętość. Znalazłyśmy pewnie ok. 30 blogerek, które się na to zgodziły. Nie miałyśmy z tego ani jednego przekierowania, nie mówiąc już o zakupach.
Nie wszystkie osoby rzetelnie wywiązały się ze swoich zobowiązań i tego, co wspólnie ustaliłyśmy. Pozostawiamy to jednak ich sumieniu. Niektórzy nawet nie odpisali na wiadomość z propozycją, pozostawiając ją bez echa.
Kolejnym krokiem było wykupienie reklamy na Facebooku, które także niewiele wniosło do sprawy. Na koniec skusiłyśmy się na opłacenie Pani, która dodała wpis o książeczkach w grupach na Facebooku. Nie skusiłyśmy się już na inne działania promocyjne ze względu na ich cenę.
Czy opłaca się inwestować w reklamę?
Jeżeli trafi się na rzetelne osoby lub firmę, która za nas to wszystko ogarnie to pewnie tak. Nam wiele firm proponowało marketing szeptany, który w naszym przypadku nic nie wniósł do sprawy. W ogóle odniosłyśmy wrażenie, że potencjalni partnerzy strzelają pomysłami na ślepo z nadzieją, że może akurat jakiś pomysł w przypadku tej współpracy zadziała.